Mielestämme on tärkeätä, että olet valinnut meidät vakuutusyhtiöksi. Haluamme että kerrot meille, ellet ole tyytyväinen tai mielestäsi vakuutussopimus- tai korvauspäätös perustuu puutteellisiin tietoihin.

Yleisiä ohjeita

Ota ensin yhteyttä henkilöön joka on käsitellyt asiasi Folksam Vahinkovakuutuksessa. Löydät käsittelijän tiedot korvauspäätöksestä. Jos käsittelijän tiedot puuttuvat, ota yhteyttä Vahinkopalveluumme puh. 010 550 2030. Voit olla meihin yhteydessä asiakasportaalin kautta, sähköpostitse tai puhelimitse

Jos et edelleenkään ole tyytyväinen meidän lopulliseen päätökseen:

Tarkemmat ohjeet korvauspäätöksistä tai vakuutussopimuksista löydät alla olevista dokumenteista.

Ohjeita koskien muutoksia korvauspäätökseen

Ohjeita koskien lakisääteistä työtapaturma- ja ammattitautivakuutusta

Jos olet tyytymätön vakuutusyhtiön antamaan korvauspäätökseen, voit hakea siihen kirjallisesti muutosta Tapaturma-asioiden muutoksenhakulautakunnalta.

  • Valituskirjelmä on jätettävä 30 päivän sisällä vakuutusyhtiön päätöksestä.  Valituskirjelmä osoitetaan muutoksenhakulautakunnalle, mutta lähetetään meille. Arvioimme asian valituksenne johdosta uudelleen.
  • Jos päätöstä ei kuitenkaan muuteta, lähetämme valituksesi ja lausuntomme 30 päivän kuluessa valitusajan päätyttyä muutoksenhakulautakuntaan.
  • Muutosta muutoksenhakulautakunnan päätökseen voi hakea vakuutusoikeudessa. Muutosta on haettava 30 päivän sisällä muutoksenhakulautakunnan päätöksestä. 
  • Muutoksenhakuohje koskien lakisääteisen työtapaturma- ja ammattitautivakuutuksen korvauspäätöstä.

Ohjeita koskien muutoksia vakuutuspäätökseen